2020/08/08

Az új járvány körüli pánik gyorsabban elterjedt az egész világon, mint maga a vírus. Hogyan birkózz meg a félelmekkel és a szorongással?

Az egész világ retteg már az új kínai koronavírustól. A félelem pedig még nagyobb félelmet vált ki. A félelemkeltő információk, valamint a dezinformációk sokkal gyorsabban terjednek, mint maga a betegség. Ez, és a hasonló vírusok valóban súlyos jelenségek. A pánik azonban semmiképpen nem segít, hanem ellenkezőleg, lehetetlenné teszi az ésszerű fellépést ellene. Míg józan gondolkodással képessé válunk megvédeni magunkat és szeretteinket a fertőzéstől.

Ahogy a koronavírus terjed, egyre többen kezdenek aggódni amiatt, hogy ez hogyan fogja befolyásolni az életüket, mi lesz velük. Ez egy komoly kérdés. Kínában egész városokat karanténba helyeztek és utazási korlátozásokat vezettek be az egész világon. Ilyen helyzetben a szorongás érthető.

A koronavírus néhány esetben halálos lehet, de nem szabad elfelejteni, hogy elsősorban a legyengült immunrendszerrel rendelkező emberek vannak veszélyben. Őket pedig még a most kezdődő “szokásos” influenzajárványtól is óvnunk kell.

EZ IS ÉRDEKELHET: Segítség, itt a pánikroham!

Szóval, hogyan kezeld az új vírus által okozott félelmet, szorongást?

  1. Ne túlozd el a koronavírus kockázatát

Ha az agyad valamit félelmetesnek és ismeretlennek érzékel, akkor túlértékeli a kockázatot és azt az érzést kelti, hogy az a dolog veled fog megtörténni. Ez a biológiailag bennünk lévő harcolj vagy menekülj válasz. Ha valami nagy, szörnyű és félelmetes, arra sokkal jobban odafigyelünk. Ami már ismert, de potenciálisan sokkal veszélyesebb ránk, az az új fenyegetés mellett eltörpül. Minden nap vezetünk, és ezért annak esélye, hogy autóbalesetben halunk meg, sokkal nagyobb, mint hogy cápatámadás áldozatai leszünk. Mégis rettegünk a cápáktól.

Így egy vírus kitörése szörnyűbbnek tűnik, mint bármely más, már ismert minket veszélyeztető dolog. A koronavírus kiváló lehetőség a média számára a nézettség növelésére. A friss hírek sok nézőt, olvasót hoznak a médiának, ezért még inkább sulykolnak belénk minden nyúlfarknyi történést. Szinte beleégetik az agyunkba a rossz érzéseket.

  1. Tedd meg a megfelelő óvintézkedéseket

Az influenzához hasonlóan a koronavírus is napi érintkezéssel: érintéssel, köhögéssel, vagy tüsszögés útján terjed. Ha nem muszáj, ne menj sok ember közé. Most éppen a hagyományos influenza is terjedőben van, ezért kerüld az érintkezést a betegség jeleit mutató emberekkel és szigorúan tartsd be a higiéniai szabályokat. Sajnos a boltokban sűrűn látni, hogy emberek elfeledkezve magukról úgy köhögnek, tüsszögnek, hogy nem teszik a kezüket a szájuk elé. Ez nem csak illem, hanem kötelező megtenni, az egészségünk függhet tőle. Tehát tessék figyelmeztetni ezeket a nemtörődöm embereket erre az alapvető szabályra.

Utcáról hazatérve, és étkezés előtt rendszeresen moss kezet legalább 20 másodpercig olyan meleg vízzel, amit elbír a kezed és használj szappant is. Szakemberek szerint ez az idő elég a vírusok lemosására, és elpusztítására.

Ha úton vagy, használj fertőtlenítő folyadékot, kendőt és használd rendszeresen. Ha jobban érzed magad tőle, akkor használj szájmaszkot, a sima influenza ellen is megvéd.

  1. Korlátozd a válogatás nélküli médiatartalom fogyasztását

A média ráül a témára és nem engedi, még akkor sem, ha pánik lesz belőle. Olvass el minden fontosat a betegségről, hogy képben légy, aztán éld tovább az életed. A tudósok éjt nappallá téve dolgoznak annak érdekében, hogy megértsék a vírust és megtalálják a módját annak, hogyan lehet kordában tartani. Bízzunk bennük. Ha a legfrissebb információkat szeretnéd megtudni, akkor ellenőrzött, hivatalos forrásokból tudakozódj, és ne foglalkozz a közösségi portálok pletykáival.

  1. Vedd elő az eddigi tapasztalataidat és használd őket

Használj bevált módszereket a kétségeid, a feszültséged csökkentésére. Lehet, hogy egy sima  beszélgetés is segít. Beszélj a kétségeidről, feszültségedről barátaiddal, vagy családtagjaiddal. Olvass tényalapú elemzéseket a félelmed leküzdésére. Ha szoktál meditálni, akkor tedd most is azt. Bármi is legyen a stressz és szorongás enyhítésének egészséges módja, próbáld meg azt használni, amiről úgy érzed, hogy az új vírus által okozott szorongást le tudod küzdeni vele.

Ilyen járványok időről időre előfordulnak az egész világon (kergemarha-kór, madárinfluenza, Sars-vírus). És bár valóban félelmetes, a valódi fertőzés esélye csekély, ha a józan ész alapján óvintézkedéseket teszünk a megelőzésére.

EZ IS ÉRDEKELHET: Strucc-hatás

via

Cimkék: , , ,

Ezen a webhelyen cookie-kat használunk a forgalom elemzése, a beállítások megjegyzése és a felhasználói élmény optimalizálása érdekében. További részletek

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás