2019/12/16

Ha az ember egy agresszív személlyel találja szembe magát, akkor azonnal védekezésre kényszerül. Ez teljesen normális reakció, de más módszerek is léteznek.

Mint egy vad, veszett állat úgy támadhat rád indokkal, vagy anélkül egy verbálisan agresszív ember. Ő minden bizonnyal alapvetően egy erőszakos ember, de neked ehhez semmi közöd és nem kell senkitől sem ilyenfajta viselkedést elviselned. A verbális agresszió gyakran csap át fizikai erőszakba és ez már elég ijesztő tud lenni. Kutatók, a házaspárok közötti családon belüli erőszak mintáit tanulmányozták, és arra jutottak, hogy a verbális agresszió nagyon sokszor csap át fizikai erőszakba.

  1. Ne úgy válaszolj, ahogy ő

Haragos embernek nem szabad ugyanolyan stílusban vissza válaszolni. Ez teljesen értelmetlen, sehová sem vezet. Ő mérges, és most már te is.

EZ IS ÉRDEKELHET: 4 tipp a frusztráció kezelésére

  1. Ne vedd magadra

Az erőszakos emberek általában megalázó szavakat használnak. Ahelyett, hogy megbántódsz a fájdalmas szavak hallatán, sulykold magadba, hogy a szavak nem bánthatnak téged, azok csak szavak. Ha a dühös szavait magadra veszed, csak rosszabbul fogod érezni magad és ez egyáltalán nem segít a helyzet feloldásában.

  1. Megfontoltan válaszolj

Pszichiátriai ápolók dolgozták ki ezeket a pontokat arra, hogy azonosítva a helyzetet, az agresszív betegeket nyugodt állapotba tudják hozni:

  • ellenőrizd az agresszivitás mértékét egy 1-10-es skálán,
  • próbáld megérteni, hogy miért agresszív,
  • lépj kapcsolatba az agresszív személlyel,
  • az egyén igényeinek megfelelően avatkozz be.

Ugyanezeket a stratégiákat használhatod egy elfajult agresszív helyzetben is:

  • Ellenőrizd az agresszivitás szintjét. Szerinted, ez csak egy kis dühroham, vagy a dühöngő ember másokra is veszélyt jelent?
  • Ne várj segítséget ha úgy gondold, hogy valaki más is megsérülhet.
  • Hallgasd meg azt, amit a dühös ember mond, majd újra fogalmazva ismételd el neki, hogy biztosan helyesen értetted. Akár egy félreértett szó is újabb problémát okozhat.
  • Használd ezeket a fordulatokat: „Értem, hogy miért vagy mérges ”, “Látom, hogy ez téged mennyire idegesít”.
  • Kérdezd meg az agresszív embertől, hogy szerinte mi lenne a problémájára a megoldás? Vagy ha nem tudja, akkor ajánld fel saját megoldásod.
  1. Legyen egy biztonságos hely az érzelmek kifejezésére

A manipuláció a passzív-agresszív emberek tulajdonsága. Kerüld el a manipulációt azzal, hogy megpróbálod belőle kihúzni, hogy miért ilyen ideges, miért dühös. Ha nem tettél semmi rosszat, ne hagyd, hogy a mérges ember bocsánat kérésre kényszerítsen téged.

Egy verbálisan agresszív embernek szüksége van egy olyan helyre, ahol kiengedheti dühét, ahol valaki meghallgatja és megérti, és ahol megnyugtató megoldás születhet a problémájára. Mondd meg a mérges embernek, hogy hajlandó vagy meghallgatni, de csak akkor, ha megnyugszik és normál hangerővel tudtok beszélgetni.

EZ IS ÉRDEKELHET: Ha valaki megsért, bocsásd meg neki

  1. Legyen egy hely, ahol egyedül tud lenni

Az agresszív emberek általában a gyorsan eltelítődnek a sok bejövő ingertől, erre úgy reagálnak, hogy felspannolják magukat. A zsúfolt forgalom, rengeteg látnivaló, hangok és döntések sorozata. A túl sok feldolgozandó folyamattal, tehetetlenséggel, az érzékszerveit túlterheli, ideges lesz. Ez a túlcsorduló frusztráció fordulhat át agresszivitásba, és állíthatja veszélyes helyzet elé az embert, mikor már nem tudja kontrollálni és fókuszálni a haragját. Az ilyen típusú agresszivitás elég gyakori a mindennapi stresszes életünkben.

Erre megoldás az, hogy egy csendesebb környezetet kell teremteni egy kis időre, ahol az ember tudja kezelni a szorongását. Az agresszió ebben az esetben egyfajta pánik roham, amely bekapcsolj a harcolj, vagy menekülj választ.

  1. Légy humoros

A humor a legjobb módja annak, hogy egy verbálisan agresszív ember viselkedésére reagáljunk.

Akár egy gyengécske vicc is sokat oldhat a helyzeten. Pl. „Én a helyedben, csak ebéd előtt lennék ideges”. Vagy bármilyen más ártalmatlan beszólás, ami mosolyt csalhat a másik ember arcára.

  1. Javasoljunk megoldásokat, segítséget

Kérdezd meg tőle, hogyan lehetne segíteni neki, ha esetleg a jövőben újra agresszívvé válik. Terápia, tanácsadás? A dühterápia leginkább abban nyújthat segítséget, hogy az indulatok levezetésének helyes, agressziómentes formáit elsajátíthassa.

Fölösleges érzelmi fájdalommal élni, ha terápia segíthet.

EZ IS ÉRDEKELHET: Testileg és szellemileg is romboló mérgesnek lenni

„powerofpositivity.com” nyomán

Ezen a webhelyen cookie-kat használunk a forgalom elemzése, a beállítások megjegyzése és a felhasználói élmény optimalizálása érdekében. További részletek

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás