2019/10/15

Nagyon sokan önbizalomhiánnyal küzdenek, főleg amikor elérik a fordulópontnak hitt 15, 20, 30, vagy 60. életévüket. Ez a bizonytalanság érzés bizonyos helyzetekben teljesen normális, mert mindannyian emberek vagyunk és naponta megtapasztalhatjuk az önbizalom vátozásának hullámvasútját.

Ahogy múlnak az évek, a nők egyre többet elmerengenek önbizalmuk növelésének lehetőségein.

EZ IS ÉRDEKELHET: Az élet nem ér véget 50 évesen

Ha az önbizalomhiány olyan mértéket ölt, ami miatt már nem tudunk teljes életet élni, vagy képtelenek vagyunk elérni kitűzött személyes, vagy szakmai céljainkat, akkor itt az idő cselekedni.

Kutatások azt mutatják, hogy az önbizalom 50%-ban genetikai eredetű, szóval még így is marad nekünk 50%, amivel mi rendelkezünk.

Számos módja van az önbizalom felturbózásának, de a pozitív gondolkodás és pozitív cselekvés párosítása tűnik a leghatékonyabbnak. Annak érdekében, hogy hatékonyan javíthasd az önbizalmad, bemutatunk 3 stratégiát, amelyek a pozitív gondolkodás aktív gyakorlására szolgálnak.

1. Negatív gondolatok esetén vesd be a pozitív gondolatokat és a vizualizációt

Mindannyian tudjuk, hogy milyen érzés az, ha negatív gondolataink vannak. És ha ehhez még hozzájön, hogy önbizalmunk sincs, akkor ezek a negatív gondolatok egy végtelen ciklussá válnak. És mindez agyunk „negatív torzításának” köszönhető, ami alapvetően ezt jelenti, hogy agyunk érzékenyebben reagál a negatív gondolatokra. Pl. Egyetlen negatív részlet alapján egy egész eseménysort képesek vagyunk rossz fényben látni. “Esik az eső, megette a fene az egész nyaralást.” A nyaralás két hétig tart és az esős napok nem teszik nem megtörténtté az egész nyaralást.

Ezért rögtön nyilvánvalóvá válik, hogy miért nem olyan könnyű pozitívan gondolkodni – mert saját „agyunk ellen” kell mennünk. De itt segítségedre lehetnek a pozitív gondolatok és a vizualizáció (felidézés, cselekvés elképzelése, átélése), mely segítségünkre lesz ahhoz, hogy elképzeljük magunkat egy olyan helyzetben, hogy mi lesz akkor, ha folytatjuk a változtatásokat. Íme néhány gyakorlat, ha mélyebben bele akarsz merülni a témába.

Minden alkalommal, ha azon kapod magad, hogy negatív gondolataid vannak, akkor változtasd át pozitív gondolattá és képzeld hozzá a pozitív megoldást is. „Én ezt a diétát ugyan nem tudom megcsinálni” gondolat helyett, „Valami mást kellene kitalálnom ehelyett a diéta helyett, mert ez így nem jó” gondolatot kell továbbvinni.

Mikor lassanként átvesszük a pozitív gondolkodást életünk minden részén, megnövekedett önbizalmunk tükröződni fog személyiségünkben is.

EZ IS ÉRDEKELHET: Az egészség kulcsa a vidámság

2. Vedd körül magad pozitív emberekkel, helyekkel és eseményekkel

Mindig alábecsüljük a pozitív gondolatok erejét, főleg idősebb korban, mert nem foglalkozunk azzal, hogy a pozitivitás hogyan befolyásolja közvetlenül a hangulatunkat.

Az egyik módja annak, hogy emlékeztessük magunkat a helyes gondolkodásra az, hogy mindig álljunk kapcsolatba olyan emberekkel, akik maguk is pozitívan gondolkodnak. Nagyon fontos a jelenlétük az életünkben, főleg akkor ha úgy döntünk, hogy jelentős változásokat viszünk végbe életstílusunkban. Beszélj velük, oszd meg velük a gondolataidat, félelmeidet és kérj tanácsot. Látni fogod, hogy az önbizalmad automatikus nagyobb lesz azáltal, hogy pozitív példákat látsz magad körül. És látod azt, hogy működik ez a folyamat és nem csak parasztvakítás az egész.

A másik módja az önbizalom fejlesztésének, ha pozitív helyekkel és eseményekkel kapcsolod össze a gondolataidat. A pozitív gondolkodás nem gyógyítja meg a rossz közérzetet, de segít levenni a terhet a válladról és végül csökkenti a nyomást az életeden, ami hosszú távon növeli az önbizalmad.

3. Folyamatosan emlékeztesd magad az erősségeidre

Ha már idősebbek vagyunk és negatív események spiráljában találjuk magunkat, gyakran elfelejtjük, milyen erősek is vagyunk valójában. És ha valóban meg akarjuk erősíteni az önbizalmunkat, akkor folyamatosan emlékeztessük magunkat az erősségeinkre.

A legújabb kutatások azt mutatják, hogy azok az emberek, akik ismerik és használják erősségeiket, boldogabbak és jobban megélik életük bármely pillanatát. Ez közvetlen befolyással van önbizalmukra és önbecsülésükre. Ez azért van, mert amikor tudjuk, hogy miben vagyunk jók, magunkévá tesszük és felemeljük azt, és nem hagyjuk, hogy bármi kibillentsen minket a nyugalmunkból.

Szánj időt arra, hogy felírd az erősségeid és gondold át, hogyan tudod ezeket a legjobban és leggyakrabban felhasználni.

Ha elkészültél a listáddal, akkor gondoskodj róla, hogy ezeket az erősségeket mind a személyes, mind a szakmai életedben gyakorold is. Ez elégedettséggel és boldogsággal fog feltölteni, és élvezni fogod azt, amit csinálsz.

De, FIGYELEM!

A pozitív gondolkodás nem azt jelenti, hogy túlzottan optimistának kell lenned. Éppen ellenkezőleg, ez arról szól, hogy két lábon állj a valóság talaján. Pozitív magatartást magunkkal, más emberekkel és eseményekkel szemben kell tanúsítani.

50 felett nagy kihívás lehet az önbizalom erősítése, de szerencsére van néhány apró kis lépés, amely segíthet abban, hogy könnyebben véghez lehessen ezt vinni. Lehet, hogy nem lesz elég rá egy éjszaka, és szükség lehet egy kis gyakorlásra és egy kis áldozatra is, de a végeredmény nagyon hasznos élmény lesz, ami akár az élethez való hozzáállásod is megváltoztathatja. Akkor miért ne próbálnád meg?

EZ IS ÉRDEKELHET: A félelem legyőzése

„livingbetter.com” nyomán

Cimkék:

Ezen a webhelyen cookie-kat használunk a forgalom elemzése, a beállítások megjegyzése és a felhasználói élmény optimalizálása érdekében. További részletek

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás