2018/11/14

McDonald’s, Burger King, Pizza Hut, KFC, Bel Frit, Metropolitan stb. gyorséttermek mind piros színt használnak a logóikban. Miért? A válasz évezredekkel ezelőttre nyúlik vissza.

Nos…, ezekben a cégekben van valami közös. Tudod mi az?

Amellett, hogy a felsoroltak közül az összes gyorsétterem-lánc… Mindnek vörös a cégtáblája. És ez nem véletlen. Ez annak a taktikának a része, amellyel a cégek kapcsolatot akarnak teremteni a vásárlókkal. Ezeket a feliratokat elég nehéz figyelmen kívül hagyni.

EZ IS ÉRDEKELHET: A nem fogyókúrás diéta

Színek nevének eredete

Egy átlagos ember 10 millió színt képes látni, de a piros az különlegesnek számít. Kiderült, hogy ez az egyetlen szín, amelyet őseink olyan fontosnak tartottak, hogy nevet is adtak neki. Az írásbeliség előtt a korai emberek nyelve meglepő, de „színtelen” volt. A „fekete”, „fehér” és a „piros” szín kapott csak nevet, és ezen kívül semmilyen más színt nem érdemesítettek arra, hogy megnevezzék. A kék elnevezés tűnt még fel, de az is csak Kr.u. 200-tól.

Ennek eredményeképpen mélyebb a kapcsolatunk a vörös színnel, mint bármely más színnel. Az általunk adott reakció a vörös szín látványára, pedig a gyorséttermeknek kedvez. A kutatók úgy gondolják, hogy a vörös szín sürgető érzést kelt bennünk. Ráadásul van egy, afféle természetes étvágygerjesztő képessége is. És ha ezt a kettőt párosítod egymással, akkor kész a tökéletes recept arra, hogy az éhes vendég betérjen a gyorsétkezdébe.

A vörös logó nem csak egy üdvözlő forma, hanem egy becsapós csábítás az agyad számára. Még nem tisztázott, miért érzünk így a vörös szín látványakor, de lehet, hogy van valami összefüggés a szó származási helyével. Számos ókori nyelvet beszélők a „vér” szóból nevezték el a vörös színt.

Pl. a héber vörös „ah-dohm”, míg a vér „dahm”. A vér és a vörös jelentése az évszázadok alatt eltávolodott egymástól. A középkorban a vöröst az előkelő származás státuszszimbólumaként viselték. Indiában a mai napig vörös ruhában esküdnek a nők.

Az érzékszerveinkre gyakorolt hatás

Valójában, a piros azon kevés színek egyike, amelyre a kultúrák világszerte pozitívan tekintenek. Így nem csoda, hogy a vállalatok olyan nagy gondot fordítanak logójuk elkészítésére. Elvégre vizuális faj vagyunk. Annak ellenére, hogy öt érzékszervvel rendelkezünk, mégis az információk 80%-a, amit az agyunk naponta feldolgoz, az a szemünkből származik.

Egy marketing cég kutatása szerint a fogyasztók 85%-a úgy gondolja, hogy ha egy bizonyos termékre esik a választása, az a színe miatt van. Másik 80% szerint a színnel tudja társítani és később felismerni a cég márkáját.

Gondolj bele, mi lenne, ha a McDonald’s logó kék, zöld, vagy rózsaszín lenne. Ez már nem lenne ugyanaz, igaz?

EZ IS ÉRDEKELHET: Az egészség kulcsa a vidámság

„entrepreneur.com” nyomán

Cimkék:

Ezen a webhelyen cookie-kat használunk a forgalom elemzése, a beállítások megjegyzése és a felhasználói élmény optimalizálása érdekében. További részletek

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás