2018/11/14

A futás remek módja a karcsú alak megőrzésének és szinte mindenki tudja csinálni. Nem kell edzőterembe menni, drága felszereléseket vásárolni és nincs szükség edzőre sem ahhoz, hogy fussunk. Egyszerűen felhúzod az edzőcipőd, irány az ajtó, aztán a futás. Könnyű nem? Még egy kezdő futó számára is.

Miután ez egy nagyon könnyen elkezdhető sport, sokan nekiállnak futni anélkül, hogy tudnák, hogy azért egy-két dolog szükséges az egészséges rutin kialakításához. Sokan szinte ugyanazokat a hibákat követik el, melyek miatt nem tudnak megfelelően edzeni és sérüléseket is okozhatnak maguknak. Ha most kezdesz el futni, akkor figyelj oda ezekre a dolgokra, így nagyobb lesz az esély arra, hogy eléred amit akarsz.

Túl sokat csinálsz, túl hamar

Az egyik legnagyobb hiba amit a kezdő futó elkövet, az az, hogy túl sokat akar futni, túl hamar. Egy új hobbi elkezdése kétségkívül izgalmas dolog, de úgy lehet leginkább belejönni a futásba, hogy meghatározol egy alaptávolságot mielőtt még elkezded növelni az intenzitást, gyakoriságot és a távolságot. Az edzésprogram lassú emelése segít a sérülés kockázatának csökkentésében, így folytatni tudod az új futási terved. Szakértők az javasolják, hogy hetente legfeljebb 10%-kal emeld a futásteljesítményedet.

Nem iktatsz be pihenő napokat

A kezdők úgy gondolják, hogy minden nap (vagy csaknem minden nap) futniuk kell a fizikai, vagy súlycsökkentési célok elérése érdekében. Na, ez az amit nem szabad.  A futás nehéz fizikai munka, amely a szervezetet eléggé igénybe veszi, különösen az újoncokét, akiknek az izmai és csontjai még nem szoktak hozzá ilyen intenzív terheléshez. Tehát fontos, hogy a test kapja meg a számára nélkülözhetetlen pihenést. Olyan edzési tervet kövess, amelybe be vannak iktatva pihenőnapok is.


EZ IS ÉRDEKELHET: Az egészség kulcsa a vidámság


Nem viselsz megfelelő felszerelést

Bár lehet, hogy nincs szükség drága felszereléshez a futáshoz, de fontos, hogy megfelelő felszerelést viselj az edzés során. A legfontosabb futófelszerelés egy jó futócipő, ezért a vásárlás előtt nézz utána melyik lesz számodra a megfelelő. Nőknek szintén elengedhetetlen egy sport melltartó is.

Nem végzel keresztedzést

Amikor az újoncok elkezdenek futni, általában elmerülnek annyira a futásban, hogy csak futnak, futnak. Ha sokat futsz, akkor nagy eséllyel jobb futó leszel, de nem akkor, ha a rendszeres edzésprogramodból hiányzik a keresztedzés változatossága. Azért fontos, hogy váltogasd az edzéstechnikákat, mert akkor nem mindig azokat az izmokat használod amit a futásnál. Mert ha ezt nem teszed, akkor növeled a sérülések kockázatát, és végül az erőfeszítéseid semmit sem fognak érni.

Lépj túl a fájdalmon

A futás néha a kezdő futóknak kellemetlen lehet. Ez hozzátartozik a futáshoz, de a fájdalom az már egy teljesen más történet. Ha valami fáj miközben futsz, meg kell állnod, és kezelned kell a fájdalmat. Nem leszel kevésbé jó futó, ha odafigyelsz a tested jelzéseire és egészségére. Ne fuss akkor ha fájdalmaid vannak, hacsak nem akarod az út szélén végezni.

Másokkal való összehasonlítgatás

Amikor még csak kezded a futást, akkor még nem tudod összehasonlítani magad másokkal. Izgat a futás, ezért valószínűleg olyan blogokat, magazinokat fogsz nézegetni, ahol erről írnak és ezzel elindulsz azon az úton, hogy elégedetlen leszel a saját futásteljesítményeddel, vagy futás gyorsaságoddal. Ahelyett, hogy magadba roskadsz, ne felejtsd el, hogy minden futó volt egyszer kezdő, ezért az ő sikerüket használd te motivációnak.


EZ IS ÉRDEKELHET: Irány a természet, az egészségedért!


„edition.cnn.com” nyomán

Cimkék: , , ,

Ezen a webhelyen cookie-kat használunk a forgalom elemzése, a beállítások megjegyzése és a felhasználói élmény optimalizálása érdekében. További részletek

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás