2018/11/15

Miért van az, hogy egyik percben boldogok vagyunk, aztán hirtelen megváltozik a hangulatunk és jön a rosszkedv és mindenféle negatív érzések. Mik a rettegett menopauzás hangulatingadozás okai?

Az, hogy a nők hogy reagálnak érzelmileg és fizikailag erre az életkori változásra, ez személyenként nagymértékben különbözik. Persze vannak tünetek, melyek hasonlóan mutatkoznak meg, de két nő nem tudja pontosan ugyanazokat a tüneteket produkálni, így ez azt is jelenti, hogy a hangulatingadozások bizonyos nők számára nem jelentenek problémát. Mások pedig nem értik, hogy ők miért dühösek, szomorúak, ingerlékenyek, frusztráltak, depressziósok, utálnak mindent mikor semmi olyat nem csináltak, ami kiválthatta volna belőlük ezeket a reakciókat.


EZ IS ÉRDEKELHET: A szorongás érzése a menopauzában


De miért érezzük ezeket egyáltalán?

Rengeteg kutatást végeztek arra vonatkozóan, hogy a pre-menopauza időszakában a 40-es éveit taposó nőknél a hormonegyensúly megváltozása nagy szerepet játszik.

Nem kell kétségbe esni. Van rá mód, hogy kezeljük a fellépő érzelmi bombákat.

Nézzük meg a következőket:

Tudatosság és légzés

Az első dolog amit a hangulati ingadozásban szenvedő nőknek meg kell tanulni, az az, hogy felismerjék, mikor van az a pillanat mikor megváltozik a hangulatuk. Figyelj a napszakra, hol vagy éppen, kivel vagy és emlékezz arra, hogy előző éjszaka hogy aludtál? Vajon a környezetednek van, vagy nincs köze az érzelemváltozásodhoz. A legjobb amit a hangulatváltozás esetén tehetsz, hogy leülsz egy csendes helyre és odafigyelsz a légzésedre. Az orrodon keresztül lélegezz be és a szádon ki, ez aktiválja a neuronokat az agyban, ami gyorsan meg fog nyugtatni.

Élelmiszerek

Az elfogyasztott élelmiszerek fontos szerepet játszanak abban, hogy fizikailag, szellemileg és érzelmileg mennyire vagyunk fittek. Tudjuk, nem létezhetünk ételek nélkül, de egyre több kutatás mutat rá arra, hogy a választott napi étrendünkből kapott tápanyagok összefüggésbe hozhatók nem csak az energiaszinttel és az izomnöveléssel, hanem a kognitív és érzelmi stabilitásunkkal is. Nagyon, nagyon fontos azonban, hogy minden esetben győződj meg róla, hogy a választott ételek nem tartalmaznak növényvédőszer maradványokat és méreganyagokat, mert ezek pusztítják azokat a hormonokat, amik képesek befolyásolni a hangulatunkat.

Használd az izmaidat

Mindannyian tudjuk, hogy a testmozgás segít megerősíteni a szívet és tüdőket, azzal a további előnnyel, hogy jól fogunk kinézni és jól is érezzük magunkat a bőrünkben. Bizonyított, hogyha hetente legalább 150 percig megmozgatjuk a testünket, akkor a hormonjaink átáramlanak a testünkön az agyunkba, és ez segít csökkenteni sok negatív érzelmet.

Elég egyszerű dolgokra gondolni, mint pl. sétálás a napfényben és közben odafigyelni a légzésünkre (mint ahogy fentebb említettem) megszünteti a hangulatingadozásokat, és nagy eséllyel jobban fogod érezni magad, ha hazaérsz.

Tartózkodj az alkoholtól, a kávétól, cukortól és a gyógyszerektől

Az alkohol, a koffein, a cukor és gyógyszerek – akár felírták, akár nem – mind olyan stimulánsok, melyek felelősek lehetnek a hangulatingadozásért.

A koffein és a cukor két „mindennapi” stimuláns, amit sokan fogyasztanak. És sokan már annyira hozzászoktak, hogy fel sem tűnik nekik, hogy milyen sokat elfogyasztanak belőlük egy nap. Az alkohol napi, vagy alkalmi fogyasztása, vagy a szükséges/szükségtelen gyógyszerfogyasztás hatására a belekben lévő mikrobiomok riasztják az agyat, mely váratlan hangulatváltozással reagál.

Csináld azt, hogy felírod mennyi stimulánst (alkohol, kávé, cukor, gyógyszerek) fogyasztasz el egy hét alatt. Ha meglepően nagy lesz a szám, akkor tűzd ki magadnak, hogy lehetőség szerint 50%-kal csökkentsd a bevitelt.

Fontos, hogy mindig találj „én” időt a nap folyamán. Napi 20-60 perces séta, kell, hogy legyen egy kis időd masszázsra, találkozz a barátaiddal, vagy hallgass halk nyugtató zenét, miközben odafigyelsz a légzésedre.

Ha úgy érzed, hogy ezek a tanácsok nem segítenek, akkor orvos segítségével derítsétek ki, hogy nincs-e a menopauzán kívül valami más oka is a hangulatingadozásodnak.


EZ IS ÉRDEKELHET: Az élet nem ér véget 50 évesen


„livingbetter50.com” nyomán

Cimkék:

Ezen a webhelyen cookie-kat használunk a forgalom elemzése, a beállítások megjegyzése és a felhasználói élmény optimalizálása érdekében. További részletek

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás