2018/12/10

A kevés alvás ahhoz segíthet hozzá, hogy többet dolgozhassunk, de ez viszont káros lesz az egészségünkre. Folyamatosan hat éjszakán keresztül csak 4 órát aludni káros, mert növelheti a stresszt, a vérnyomást és az inzulinrezisztenciát, ami 2-es típusú cukorbetegséghez vezethet. A kevés alvás károsítja az immunrendszert is, a testet védtelenné teszi a fertőzésekkel és a betegségekkel szemben.

A szundi gomb segít felkelni

Ez nem igaz. Állandóan a szundi gombot nyomogatod felkelés helyett? Ha ezt teszed, akkor sokkal nehezebb lesz felébredni, mert ekkor egy új alvási ciklusba lép a szervezeted. Ez a megszakított alvás még álmosabbá tesz a nap folyamán. Az új alvási ciklusba lépés, majd újra ébredés, a szundikálás megszakadásával tunyaságot okoz. Amikor az ember még félig alszik, sokkal nehezebb kikelni az ágyból, mintha ez első ébresztésnél felkeltél volna.

Az alkohol ellazít és segít elaludni

Az a feltételezés, hogy az alkohol ivása segít az alvásban, nem igaz. Sokan csak a kikapcsolódáshoz használják az alkoholt.

Az alkohol fogyasztása lefekvés előtt hatással van az alvás minőségére, még akkor is, ha sokaknak segít elaludni. Sokszor látni, hogy ittas ember egy pillanat alatt elalszik, de aztán pár óra alvás után felébred, és nem tud visszaaludni. Dohányzás és italozás után jelentkezhet heves szívdobogás is, mely ugyancsak felébreszti az embert. Ha nem gondoskodunk a megfelelő vízbevitelről, akkor még a fejfájás is felléphet.  Tehát az alkohol ivása nem a legjobb megoldás az alvás elősegítésére, legalábbis nagy mennyiségben, és hosszú távon.

Az alvás semleges nemű

Észrevetted-e, hogy míg te szinte úgy mászol ki az ágyból reggelente, addig a testvéred, férjed, lakótársad kipihenve kipattan az ágyból? Kutatások bizonyítják, hogy a nők inkább hajlamosak alvási problémákkal küszködni, mint a férfiak. Főleg a hormonok ösztrogén tartalma miatt, progeszteron és tesztoszteron, amelyek folyton ingadoznak a menstruációs ciklusoktól függően, és hatással vannak az alvás szabályozására az agyban.

Sok alvás jobb

A 8 óránál több alvás is ugyanolyan káros lehet az egészségünkre, mintha kevesebbet aludtunk volna. Az ágyban töltött idő a napunk részét elveszi, és hasznos dolgok elmaradnak. Sokan érzik 10-12 órás ágyban fekvés után, hogy fáradtabbak, mint amikor lefeküdtek.

A fiatalok lusták

Az már szinte tendencia, hogy a fiatalok későn fekszenek le és reggel nehezükre esik felkelni, hogy időben odaérjenek az iskolába. A serdülők belső órája késlelteti az alvási fázist, ezért a nehezen kelés nem lustaság, hanem életkorbeli sajátosság. Ezért kampányoltak azért, hogy a fiataloknak később kezdődjön az iskola, hogy az órák kezdetére fel tudjanak ébredni. Egy tanulmány szerint, egy fiatalnak reggel 7 órakor olyan felkelni, mint egy 50 évesnek hajnal 4.30-kor.

Cimkék:

Ezen a webhelyen cookie-kat használunk a forgalom elemzése, a beállítások megjegyzése és a felhasználói élmény optimalizálása érdekében. További részletek

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás